Brändid
Freixenet
Enam kui 150 aastat on Freixenet perekond pühendanud end veinivalmistamise kunstile. See kogemus elab igas toodetud pudelis.
Jäädes truuks enda juurtele, on Freixenet endiselt kirglikult pühendunud parimate veinide valmistamisele, aidates igaühel üle maailma tähistada iga hetke!
Aastal 1889 abiellus Pedro Ferrer Dolores Salaga, kelle perekond oli Casa Salas veini valmistanud aastast 1861. Pedro hüüdnimeks oli „El Freixenet“, ta sai selle nime oma perekonna „La Freixeneda“ rantšo järgi, katalaani keeles tähendab see saarepuusalu. Dolorese sügav huvi veinivalmistamise vastu leidis toetust Pedro äritaibust ja kogukonnatundest.
Nende abiellumine langes ajaliselt kokku Phylloxera katku Hispaaniasse saabumisega, see surmas enamiku Euroopa viinamarjaistanduste toodangust. Sellest heitumata otsustas paar oma hävinud maale istuda valged viinamarjasordid, et kasutada neid vahuveini valmistamiseks. Aastal 1914 said valmis esimesed Pedro lapsepõlve hüüdnime kandnud pudelid. Freixenet oli sündinud.
Ajalugu
1914 a. – Turule tuuakse esimene pudel vahuveini Freixeneti kaubamärgi all, millest saab lõpuks nii ettevõtte kui ka kontserni kaubamärk. Uue pereettevõtte tohutu areng tänu duole: Dolores, kes on veinispetsialist ja administraator, ja Pedro, kes on uuenduslik ärimees ja erakordne müügimees.
1927 a. – Freixenet ehitab Sant Sadurní d’Anoia rongijaama lähedale kaasaegse keldri.
1929 a. – Maailmanäituse tähistamiseks loob ettevõte Freixenet Boy, millest saab peagi kaubamärgi ikoon. 1920. aastate keskel oli Freixenet juba tunnustatud ettevõte, mis konkureeris Penedèsi peamiste kaubamärkidega. Kümnendi lõpus hakati Freixeneti cavat eksportima.
1936 a. – Hispaania kodusõja puhkemisel on Freixenet juba teine “šampanja”. Sõda põhjustab Freixeneti kollektiviseerimise ning Pedro Ferreri ja tema vanima poja Joan Ferrer Sala surma, jättes perekonna ilma ettevõtteta, ilma pea ja “esimese pärijata”.
1939 a. – Hispaania kodusõja järellainetuses tagastatakse ettevõte perekonnale. Ettevõtte tegevuse taastamise eest vastutavad Dolores Sala ja nende neljast lapsest vanim – Pilar Ferrer.
1941. aastal sai uuendusliku otsusena alguse kaubamärgi üks sümboolseimatest cavadest Carta Nevada. See sai Freixeneti lipulaevaks tänu eristuvale valget mattvärvi pudelile.
1959 a. – Pärast veinitootmis- ja turundusõpingute lõpetamist liitub José Ferrer Freixeneti juhtkonnaga, et alustada Freixeneti kaasajastamist. See avaldub nii tootmises, keldri suuremas mehhaniseerimises ja laiendamises kui ka dünaamilisemas ärivisioonis, mis hõlmab esimesi katseid brändi rahvusvaheliseks muuta.
1965 a. – José Luis Bonet liitub ettevõttega kommertsdirektori ametikohal. Koos onu José Ferreriga moodustavad nad võitmatu duo. Mõlemad koostavad erakordse turundusplaani: Freixeneti laiendamiseks oluliste ikooniliste toodete, nagu Carta Nevada ja Cordón Negro, loomine ja turule toomine.
1974 a. – Turule tuuakse kaubamärgi rahvusvaheliselt kuulsaim pudel Cordón Negro, mida müüakse enam kui 140 riigis. Freixeneti kaubamärk on Hispaania turul täielikult konsolideeritud ja Freixenet panustab kindlalt edasi rahvusvahelisse projekti.
1985 a. – Freixenet konsolideeritakse Cava sektori liidrina tänu oma ülemaailmsele edule.
1992 a. – Freixenet sponsoreerib unustamatuid Barcelona olümpiamänge.
1997 a. – Freixeneti Cordón Negro on esimene vahuvein kosmoses. Astronaut Helena Kondakova oli esimene inimene ajaloos, kes tõstis toosti kosmosejaama Mir meeskonnaliikmena kosmoses kaaluta olekus.
2002 a. – Freixenet on Ühinenud Rahvaste Organisatsiooni maailmapakti Hispaania võrgustiku asutajapartner ja esimene veinitootmiskontsern, mis on osa sellest algatusest. Valmistatud, tunnustatud ja tagatud ISO 14001 sertifikaadiga, mille Freixenet pälvis 1999. aastal.
2018 a. – Henkell ja Freixenet ühendavad jõud, et moodustada maailma juhtiv vahuveinikontsern.